Menjelang 2 Tahun Fazril Raqib

Posted: April 24, 2015 in Ade Aku Kesah?

18482_10152892152183198_1617506288556098624_nMenjelang usia adik menjangkau 2 tahun beberapa minggu lagi, adelah sikit majlis kecil-kecilan mama plan untuk meraikan kepayahan kita bersama mengharungi hidup ni sebelum2 ni terutama sebelum mama dapat adik. setiap tahun, pada tarikh lahir adik, mama akan ingat sampai bila2 betapa besarnya anugerah dan hadiah yang tuhan bagi kat mama ketika hari lahir mama.

mama tak pernah dapat hadiah besar, tak pernah dapat hadiah yang mama impikan dari kecik sampai tua ni. tapi pada satu hari, dihari ulangtahun mama, tuhan hadiahkan adik kat mama. Jadi nikmat tuhan yang manakah yg kita nak dustakan? mama malu nak mintak apa2 lagi kat tuhan sebab mase mama lupakan tuhan, tuhan tetap berikan nikmatNya pada mama. masa mama nak adik, mama mintak je, tuhan terus bagi.

sekarang mama nak bagitau adik, hidup kita ni adalah sebuah perjalanan dari tuhan kepada tuhan. in between, adik kene jadi orang baik, orang jujur, orang amanah, orang bertanggungjawab. tempat pertama dihati adik mesti tuhan dulu yang 1st, sebab kalau adik dahulukan tuhan dalam hidup adik, semua benda akan datang pada adik dengan mudah. rezeki, cinta, kasih sayang, kerjaya, semuanya terletak ditangan tuhan.

ok bercakap pasal adik yang aktif, adik memang cepat semua benda, tali pusat tanggal hari ke 6, pandai meniarap bulan ke 2, tumbuh gigi pertama bulan 3, merangkak bulan ke 4, berdiri memapah bulan ke 5, pandai jalan bulan ke 10, dan mase tu gigi pun dah penuh. sekarang adik dah 23 bulan, dah macam2 yang adik buat. mama pun tak larat nak cerita sebab hari2 mama balik keje, adik yang cerita kat mama ape yg adik buat kat rumah dengan maktok.

ini bermakna dah 23 bulan maktok & tokwan jaga adik. adik bertuah sebab walaupun mama tak dapat jaga adik sendiri, tapi mama percaya kasih sayang maktok & tokwan lebih besar. mama bersyukur, mama dapat titipkan adik kepada orang yg mama paling percaya dalam dunia.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s